keskiviikko 23. toukokuuta 2012

Plaah.

Meinasihan se tämäkin blogi tyssätä jo toisen kerran. Blogin tavoitteet ovat menneet kutakuinkin täysin persiilleen, joten inspiraatio kirjoittamiseen on ollut myös jokseenkin vähissä.

Edellisen blogitekstin jälkeen tuli harrastettua lähinnä ansiokasta velttoilua, jolloin varsinkaan liikunnalliset tavoitteet eivät juuri edistyneet. Kisa-auton parissa oli myös tuolloin huomattavaa kiirettä, joka vielä haittasi liikunnan harrastamista. Jokatapauksessa kuitenkin sain käytyä sekä pyöräilemässä että suunnistamassa suunnilleen joka viikko.

Hieman vapun jälkeen alkanut koivun siitepölykausi on pysäyttänyt liikuntaharrastuksen käytännössä totaalisesti. En muista koskaan olleen näin voimakasta kukintaa, jolloin autotkin olisivat värjääntyneet keltaisiksi koivun siitepölystä. Loppukesällä männyn siitepöly usein aiheuttaa tämän, mutta männyn siitepöly allergisoi erittäin harvoin.
Jo pelkkä normaali lonniminen ja työssäkäynti on ihan riittävän tuskaista. Kerran viikossa oleva jumppakaan ei ole mitenkään parhaalla tavalla sujunut.

Koska treenaaminen on em. syistä estynyt jo monta viikkoa, blogin alussa esitetyt tavoitteet pitää valitettavasti hikiurheilun kannalta haudata. Uusien asetanta on myös hieman hataralla pohjalla, mutta asetetaan myös kuitenkin.

Tahkolla viimevuotisen ajan alittaminen. Tässäkin on tekemistä tällä kunnolla. Ainoa etu on reitin tuntemus.
Suunnistuksessa pyrkiminen 10 minuutin kilometrivauhtiin. Loppukesästä tähän pitäisi päästä ~6km reitillä.

Jukolan viestin, sekä ajatuksissa olleen muun pyörätapahtuman joutuu jättämään väliin. Ne vähät treenimahdollisuudet mitä ehkä kesäkuussa on, täytyy käyttää Tahkoon valmistautumiseen. Mahdollisia muita liikuntatapahtumia katsotaan sitten syssymmällä.

Autosuunnistusauton remontti valmistui ihan sopivasti ennen kevään kansallista kisaa. Johtosarjamuutokset onnistuivat suhteellisen hyvin ilman ylimääräisiä koukeroita. Kansiremontissa oli oma hommansa, mutta sujui sekin. Samalla tuli taas kerran korjattua vuotaneet pakosarja-pakoputki-tiivisteet. Nyt modasin tiivisteitä vähän paremmin sopiviksi joten toivotaan että tiiviys säilyy tavallista pidempään.

Kisa itsessään oli mukava, mutta paikalliseen tapaan ei oikein meille suotuisa. Reittiasemia oli ihan pimeä määrä, joten puuttuviakin oli sitten enemmän kuin alkukauden kisoissa yhteensä. Sijoitus ei ollut kummoinen, eikä nousupistetili karttunut. Mutta ihan hauskaa oli, joskin autossa alkoi olla lämmin näillä keleillä.
Ennen kesän pidempää kisataukoa on harkinnassa osallistua yhteen pienempään harjoituskilpailuun. Kisan tekijän tietäen lienee kisattavaa riittävästi ajomatkan kompensoimiseksi.

Kisatauolla toivottavasti joutaa sijoittamaan aikaa sekä kisa- että muiden autojen käsittelyyn, muiden harrastusvälineiden ropellukseen ja myös niiden kuljettajan henkisen- ja ennen kaikkea fyysisen suorituskyvyn parantamiseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti