Tämän blogin kirjoitus meinasi tyssätä inspiksenpuutteeseen jo ennen alkamistaan. Yritetääs ny vielä skarpata.
AS-talvikausi olisi nyt takanapäin. Meidän kohdalla se tarkoitti kolmea ihan ehtaa talvikisaa. Pari muuta olisi ollut tarjolla pohjanmaan Sprint-lauantaina mutta aikataulut eivät sallineet osallistumista kyseiselle reissulle. Talvikausi kun oli taas "mukavasti" 4 peräkkäistä viikonloppua.
Blogin alun tavoitteet ovat Autosuunnistuksen osalta jotakuinkin aikataulussa. Nousupisteitä on saatu kerättyä 4, ja kauden avanneen CUP-kisan sijoitus on kelvollinen sarjaa ajatellen. Osakilpailusijoitustavoite ei aivan täyttynyt, mutta tyytyväinen täytyy olla. Jos muut kaksi osakilpailua sujuvat vähintään yhtä hyvin, voivat kärkisijoitukset sarjassa olla mahdollisia. Kisanaikainen sähellys oli kyllä sitä luokkaa, että sijoitusta ei voi kuin ihmetellä. Joko kaikki muutkin olivat yhtä sekaisin ekassa kisassa, tai sitten meikäläisten taidot ovat mystisesti parantuneet kisatauon aikana. Tuosta kun saadaan autokunta edes puolta paremmin järjestykseen, menestymiselle ei ole enää esteitä.
Meille talven ainoa kansallinen kisa Rengossa ei ollut antelias, auto päätti ryhtyä lakkoon pian kisan puolivälin jälkeen. Hihnapyörältä katkesi toinen pultti joista moottorinohjain lukee koneen asentoa. Koneen käynti luonnollisesti menee tällöin vähän heikonpuoleiseksi. Kiitokset avusta järjestäjien edustajille joiden avustuksella päästiin pois reitiltä ja saatiin raato kärrylle.
Talven SM-kisaan osallistuttiin kansallisen luokan kilpailijana, osallistumismaksun oltua huomattavasti SM-luokkaa alhaisempi. Lopulta reitti osoittautui olevan sama SM-luokan kanssa, ainoastaan SM-luokan viimeinen jakso ei kuulunut B-luokan kisaan. Kisa onnistui vallan mainiosti, tuloksena nimittäin luokkavoitto reittivirheettömällä suorituksella. Reitin koukeroita sitten kyllä hierottiin pitkään ja hartaasti, mutta muiden muniessa kylttien kanssa, luokan toiseksi hitain suoritus riitti kuitenkin voittoon.
Talven avauksen ja Rengon kisan välillä rakensin kisa-auton valot uuteen kuosiin, entisillä kun näkyvyys alkoi lähinnä harmittamaan. Erinäisten spekulaatioden jälkeen, ratkaisu osoittautui kuitenkin melko konservatiiviseksi. Hommaa ei helpottanut auton ärsyttävän matala keula, johon sopivia valoja on heikonlaisesti. Omaan autonrakennusfilosofiaan kun kuuluu ajatus siitä että valot eivät saa lisätä auton pituutta, jota muutenkin on enemmän kuin tarpeeksi, ja lisäksi valojen tulee olla suojassa. Nykyisellä systeemillä nämä toteutuvatkin, ja näkyvyyskin on hyvä.
Kisa-auton kanssa on kaikenmoista muutakin jumppaa vielä tiedossa, mutta siitä myöhemmin kun asiat realisoituvat. Kuluneen lomaviikon talliaika on mennyt käyttö- ja vetoauton ebersprächer-lämmittimen asennuksen kanssa punnertaessa.
Rengon kisan urille olisi kenties vielä harkkaria tiedossa, mutta sinne lähteminen ei ole vielä varmaa, mahdollista kylläkin. Katsotaan...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti